home_smzor

Stichting Met Zekerheid Op Reis

Hoe werkt "Stichting Met Zekerheid Op Reis"

Geef uw vakantie meer zekerheid met de “Stichting Met Zekerheid Op Reis”, het garantiefonds voor uw reisgelden.

Klantenbijdrage
De aangesloten touroperators brengen de reizigers voor dit garantiefonds van SMZOR een klantenbijdrage in rekening van
€ 2,50 per boeking (max. 9 personen). Deze bijdragen worden afgedragen aan "Stichting Met Zekerheid Op Reis", en worden gebruikt voor innovatie en het onderhouden van het garantiefonds.

Alleen garantiefonds voor bus- en autoreizen inclusief accommodatie.
Het garantiefonds wordt alleen aangeboden op alle bus- en autoreizen inclusief accommodatie. Het garantiefonds is niet voor losse buspendel reizen. Voor buspendel reizen brengt de touroperator geen klantenbijdrage in rekening.

Opbouw van SMZOR
SMZOR ontvangt van de touroperators:
- Een jaarlijkse bijdrage.
- Een klantenbijdrage per boeking.

Schade claimen
Heeft u een reis geboekt bij een failliete touroperator die is aangesloten bij SMZOR, neem dan contact op met SMZOR. Moet u nog op reis of heeft u tijdens uw verblijf kosten gemaakt die komen door het faillissement van de touroperator en onder het garantiefonds vallen heeft u misschien recht op een vergoeding. Indien u voor een (gedeeltelijk) vergoeding in aanmerking komt, dan kunt u een schadeclaim indienen bij SMZOR. SMZOR streeft ernaar elke ontvangen schadeclaim, mits voorzien van alle gevraagde bijlagen, zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

U kunt hier het “Schadeformulier SMZOR” uploaden en terug sturen naar info@stichting-smzor.nl